Henkilökunta

Olemme Turun Kuvataidekoululla ylpeitä siitä kuinka ammattitaitoisia ja moniammatillisia ohjaajia meiltä löytyy. Ohjaajien tiedot ja taidot täydentävät toisiaan luoden inspiroivan työyhteisön. Meidän työyhteisössä arvostetaan toisten auttamista ja innostamista ja uskomme, että hyvä työilmapiirimme näkyy myös työn laadussa. Meille on tärkeää pitää huolta henkilökunnastamme ja järjestämmekin vuosittain koulutuksia eri aihealueista sekä lukukausien päätteeksi henkilökunnan virkistyspäiviä. Olemme ylpeitä ja kiitollisia ohjaajien työpanoksesta!

Henkilökunnan esittely:

Kerttu Pennanen

Aloittanut Kuvataidekoululla vuonna 2017

Kerttu on suorittanut keramiikka-alan perusopinnot ja opiskelee Lapin yliopistossa kuvataidekasvatusta, jossa hän on suorittanut valokuvauksen sivuaineopintoja. Kerttu on kartoittanut kokemusta eri kouluissa ja yliopistossa tuntiopettajana. Kertulla on monia vahvuuksia, mutta eritoten savitöihin liittyvissä kysymyksissä turvaudumme aina Kertun ammattitaitoon. Kerttu on tässä korvaamaton apu! Kerttu on myös taitava grafiikassa ja hän onkin toteuttanut omakuvansa osittain grafiikan menetelmin.

Tiia Salmelin

Aloittanut Kuvataidekoululla vuonna 2017

Tiia on valmistunut vuonna 2017 Lapin yliopistosta kuvataidekasvattajaksi. Kokemusta opettamisesta hän on saanut vuosien mittaan sijaistamalla eri ala- ja yläkouluissa. Hän on aikoinaan itsekin ollut koulullamme oppilaana ja nyt iloksemme on palannut takaisin! Tiia hallitsee kaikki tekniikat ja yksi ehdoton vahvuus piirtäminen. Hänellä on vahva osaaminen sarjakuvataiteeseen ja tekee toimii myös itse aktiivisesti taidekentällä tehden omaa sarjakuvaa ja järjestäen näyttelyitä. Hänen viimeisin julkaistu sarjakuva on vuoden 2022 sarjakuva Finlandia palkinto -ehdokkaana! Hänen sarjakuvaryhmäläiset saavat siis nauttia asiantuntevasta ohjauksesta.

Meri-Pauliina Sundén

Aloittanut Kuvataidekoululla vuonna 2017

Meri-Pauliina on valmistunut Aalto-yliopistosta taiteen maisteriksi muotoilun osastolta vuonna 2006. Sitä ennen hän on opiskellut Italian Kuvataideakatemiassa grafiikkaa ja taidemaalausta. Meri-Pauliina hallitsee useammat tekniikat ja niitä yhdistämällä keksii mitä hienoimpia ja mielenkiintoisia aiheita ja töitä tunneille! Meri-Pauliina on myös itse aktiivinen taiteen tekijä ja hänen töitään pääsee ihastelemaan näyttelyissä.

Alina MacDonald

Aloittanut Kuvataidekoululla vuonna 2017

Alina toimii koulun toiminnanjohtajana ja ohjaa vaihtelevasti kuvataidetunteja. Alina on valmistunut kuvataiteilijaksi vuonna 2020 ja sen jälkeen keskittynyt koulun toiminnan kehittämiseen sekä hankkimaan kokemusta kuvataiteen opetuksesta peruskouluissa. Alinan vahvuudet ovat piirtäminen sekä maalaaminen ja näitä ryhmiä hän enimmäkseen ohjaa koululla.

Anu Perkkiö

Aloittanut Kuvataidekoululla vuonna 2021